Aankomst in Paramaribo

19 augustus 2008

Na een lange vlucht van 9 uur zijn we eindelijk aangekomen... Uit het vliegtuig stappend lopen we tegen een muur van hete vochtige lucht en een langzaam lopende mensen, We zijn in Suriname.

Vanaf het vliegveld stond er een taxi voor ons klaar die ons naar het huisje bracht. Denkend dat de taxi chauffeur een spookrijder was kwam ik er achter dat er ook engelse gebruiken achter zijn gelaten in Suriname. Ik moet zeggen dat het toch even wennen is om aan de linker kant te rijden want je hebt de hele tijd het gevoel dat we elk moment, door de voorruit vliegend, kennis gaan maken met de lokale bevolking. Gelukkig zijn we veilig aangekomen.

Gisteren hebben we een stadswandeling gemaakt. Gelukkig is het hier maar gemiddeld rond de 34 graden en een luchtvochtigheid van zo'n 95%...... ja mensen ik was binnen een uur weer binnen met de ventilator voor mijn neus en een zak ijs in mijn nek. Oké misschien een beetje overdreven maar het scheelt niet veel. Oja nog een leuk feitje, het regenseizoen is nu afgelopen en na het regenseizoen komt het droogteseizoen.......................

Oke genoeg geklaagd! De mensen zijn hier echt super vriendelijk en ik weet zeker dat het een geweldige tijd zal worden, ik moet wel nog even wennen aan de hitte maar dat zal vast binnenkort wat beter gaan.

Pal tegenover ons zit nog een studentenhuis die ons en andere nieuwkomers had uitgenodigd om daar te komen eten. het was erg gezellig en er zijn al meteen tripjes naar het binnenland gepland!:)

Vandaag zijn we naar Fort Zeelandia geweest. Fort Zeelandia is een fort die door de Nederlanders in de 17e eeuw is gebouwd om de handelsnederzetting te verdedigen. In 1982 gebruikte Desi Bouterse het fort als Nationaal Hoofdkwartier. Het fort staat ook wel bekend als de plek waar 15 tegenstanders van het Bouterse-regime zijn vermoord. Ook wel bekend als de decembermoorden. Tegenwoordig is het een museum maar gek genoeg wordt er eigenlijk niets verteld over de decembermoorden?! wel over de geschiedenis van Suriname.

Morgen gaan we waarschijnlijk met een klein groepje een 2 daags tripje maken. Om eerlijk te zijn ben ik even vergeten waar we ook al weer naar toe zouden gaan maar daar zal ik snel meer info over geven.

1. Jan & Margot:
    Hallo Milo,
    We vinden het heel leuk om op de hoogte te blijven van jouw avonturen. Wisten niet dat je al weg was. Wilden van te voren nog met je uit eten. Maar ja de uitnodiging blijft staan. Groeten,
    Jan & Margot
  2. Corrie de Bakker:
    Hi Milo,
    Jij vindt het weer daar niet alles, nou hier is het 3x niks. Vandaag erg veel regen, alleen aan het eind van de dag even wat zon en dat weer houden we tot het weekend. Sanne en ik hebben daarom besloten (deden we al eerder )om nog een weekje samen naar Corfu te gaan. We hopen daar nog een beetje van de zon te kunnen genieten. We houden je op de hoogte.
    Hartelijke groeten, Corrie
  3. Corrie de Bakker:
    Hallo Milo,
    Vergat helemaal te zeggen dat ik het fantastisch vind om al zo snel een reisverslag van je te lezen. Ben reuze benieuwd naar jouw verdere belevenissen uit de jungle. Spreek je al een beetje Papiamento?
    en stel het nemen van rijlessen nog maar even uit. Groetjes en liefs uit Utreg,
    Corrie
  4. Maxje:
    Hey pik,
    blij om te horen dat je veilig bent aangekomen.
    foto's zien er puik uit.
    houd je goed en tot snel,
    geniet er van.
    knuffels uit utrecht.

p.s. bas heeft zijn sleutels terug gevonden.
  5. Dorus:
    Jow bosneger!

Baalde er van dat ik je niet heb uit kunnen zwaaien man! Volgend jaar moet je trouwens wel mee naar Lowlands, want dat was helemaal top! Veel plezier daar. Geniet ervan, voor je het weet is het voorbij en zit je weer met -4 bij ons thuis...

Kus Dorus
  6. Marika de Bakker:
    Hola!
    Wat geweldig om al zo snel een verslag en foto's te krijgen. Keep them coming!
    Dikke kus, Marika
  7. Tim:
    Yo gozah,
    Goed om te horen dat het gelijk gezellig is daar. En over de hitte gesproken, pannenkoeken onder je arm went na een tijdje. Wordt je toch gewoon trendsetter.
    Have fun daaro en succes met alles.
    mazl
  8. Dorus:
    26 augustus 2008
    Zal een fohntje naar je opsturen!!!